Poniżej przedstawiamy sposób skonfigurowania programu Opera Mail dla usług z działu webhosting (E-mail, Easy, Advanced, Professional, a także starszych usług jak Pidi+mail, Dynamic, Normal).
1. Po pierwszym uruchomieniu programu ukazuje się okno
Tworzenia nowego konta. Wybieramy opcję
Poczta.
Jeśli mamy już utworzone jakieś konto i chcemy utworzyć nowe, wybieramy z górnego rozwijanego menu opcję
Konta pocztowe, a następnie wybieramy
dodaj konto.
2. W kolejnym oknie wpisujemy swoje dane i adres mailowy, dla którego konfigurujemy skrzynkę.
3. Wprowadzamy użytkownika (cały adres mailowy) i hasło oraz określamy sposób odbioru poczty (
POP3 lub
IMAP).
4. Wpisujemy nazwy serwerów
POP3/
IMAP i
SMTP. Na poniższym obrazku podane są nazwy serwerów poczty jakie obowiązują dla usług z działu webhosting. Po czym klikamy
Zakończ.
5. Sprawdzamy poprawne ustawienia skrzynki oraz portów. W tym celu należy wybrać z górnego rozwijanego menu opcję
Konta pocztowe, a następnie
wybieramy swoje konto i opcję
Właściwości.
6. Poprawne adresy serwerów oraz numery portów są podane poniżej. Następnie klikamy
Ok.
Prawidłowe wartości nazw serwerów i portów:
pop3.forpsi.com, port 110
smtp.forpsi.com, port 587
imap.forpsi.com, port 143
